Recepty

Zelené smoothie s moringou.

Potrebujeme: 2 banány, 2 hrste čerstvých listov špenátu (alebo listov cvikle), hrsť nasekaného čerstvého ananásu, 1 lyžička moringového prášku, trochu agávového sirupu.

Postup: Všetky suroviny vložíme do mixéra, prilejeme asi 500ml vody a dobre rozmixujeme. Na dochutenie môžeme pridať lístky čerstvej mäty. Množstvo vody volíme podľa toho, ako veľmi husté chceme smoothie mať.

Tento nápoj sme vyskúšali počas našich ochutnávok na všetkých vekových kategóriách. Je vhodný skutočne pre každého, pretože vďaka banánu a ananásu je sladký, takže chutí aj zarytým odporcom zeleniny. Popri tom však do tela dostaneme skutočne nezanedbateľnú dávku živín.

ČO JE TO MORINGA?

Jemný zelený prášok z listov stromu moringa je doslova živinovou bombou. Moringový prášok môžeme primiešať do kaše, jogurtu či smoothie. Dodá nám energiu a veľké množstvo využiteľných živín.

Moringa patrí medzi rastliny s najväčším obsahom živín na svete. Nie je tomu tak len pre vysoký obsah antioxidantov, ale aj pre vysoký podiel dobre využiteľných proteínov. Listy zo stromu moringa ďalej obsahujú viaceré minerály ( Ca, Cu, Cr, Fe, Mg, P, K, Zn), vitamíny ( B2, B6, C, E) a vysoký obsah vlákniny. Moringu môžeme užívať v podobe zeleného prášku alebo v podobe oleja. Práve kvôli vysokému obsahu živín je moringa skutočne energetickou potravinou.

Moringa je známa a využívaná v ajurvéde a v ľudovom liečiteľstve už oddávna. Postupne sa dostáva aj do západného sveta, ale v našich končinách sa o jej účinkoch vie len málo. Ajurvéda používa moringu pre jej antioxidačné účinky, pre zvyšovanie obranyschopnosti organizmu, pri kardiovaskulárnych ochoreniach, pri vysokom krvnom tlaku.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *